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씸플 소식

애플(AAPL)의 새로운 카플레이, 애플카 출시의 전조?

by 욱이. 2022. 6. 16.
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안녕하세요?

Stock Simple, 씸플입니다.

애플(AAPL)의 새로운 카플레이에 대해 알아보는, 씸플소식 입니다.


[애플(AAPL)의 새로운 카플레이 관련 보도자료]

애플의 신형 카플레이는 자사 차량 출시의 전조이다.


[핵심요약]

 

When Apple Inc. unveiled a new version of CarPlay at the Worldwide Developers Conference last week, it was more than a software update

지난 주 애플이 세계 개발자 회의에서 새로운 버전의 카플레이를 공개했을 때, 그것은 소프트웨어 업데이트 그 이상이었다.

 

 

it previewed one of the most exciting products in the company’s pipeline: an electric car.

그 회사는 회사의 파이프라인에서 가장 흥미로운 제품 중 하나인 전기 자동차를 시연했습니다

 

 

The move fit a pattern for Apple. Before the company enters a major new product category, it usually releases something that serves as the foundation.

이러한 움직임은 애플의 패턴에 부합한다. 회사가 주요 신제품 카테고리에 진입하기 전에, 그것은 보통 기초가 되는 것을 출시한다.

 

 

It also looks more like an entirely new operating system than just a next-generation version of CarPlay.

그것은 또한 단순한 차세대 카플레이 버전이라기 보다는 완전히 새로운 운영체제처럼 보인다.


 

[자료내용]

 

When Apple Inc. unveiled a new version of CarPlay at the Worldwide Developers Conference last week, it was more than a software update

지난 주 애플이 세계 개발자 회의에서 새로운 버전의 카플레이를 공개했을 때, 그것은 소프트웨어 업데이트 그 이상이었다.

 

 

it previewed one of the most exciting products in the company’s pipeline: an electric car.

그 회사는 회사의 파이프라인에서 가장 흥미로운 제품 중 하나인 전기 자동차를 시연했습니다.

 

 

The move fit a pattern for Apple. Before the company enters a major new product category, it usually releases something that serves as the foundation.

이러한 움직임은 애플의 패턴에 부합한다. 회사가 주요 신제품 카테고리에 진입하기 전에, 그것은 보통 기초가 되는 것을 출시한다.

 

 

In January 2001, Apple launched iTunes. Ten months later, the iPod arrived.

2001년 1월, 애플은 아이튠즈를 출시했다. 10개월 후, 아이팟이 도착했다.

 


In 2014, Apple released HealthKit and the Health app, which heralded the Apple Watch’s debut in 2015. 

2014년, 애플은 헬스킷과 헬스 앱을 출시했는데, 이는 2015년 애플워치의 데뷔를 예고했다.

 


Also in 2014, Apple introduced HomeKit. That predated the HomePod smart speaker, as well as smart- home hub technology being integrated into the iPad and Apple TV.

또한 2014년, 애플은 홈키트를 선보였다. 이는 홈팟 스마트 스피커와 스마트 홈 허브 기술이 아이패드와 애플 TV에 통합되기 이전이다.

 


Currently, Apple is all-in on augmented and virtual reality, having launched ARKit in 2017. It’s also continually adding new related technologies across its platforms, creating the foundation of its upcoming headset and realityOS. 

현재 애플은 2017년 ARKit을 출시하며 증강현실과 가상현실에 올인하고 있다. 또한 플랫폼 전체에 새로운 관련 기술을 지속적으로 추가하여 향후 헤드셋 및 리얼리티 OS의 기반을 구축하고 있습니다.

 

 

the new CarPlay expands Apple’s in- car interface from controlling just Apple apps to controlling the entire vehicle.

새로운 카플레이는 애플의 차내 인터페이스를 애플 앱만 제어하는 것에서 차량 전체를 제어하는 것으로 확장한다. 

 

 

The new CarPlay is capable of replacing a car’s instrument clusters, radio, temperature controls and more with an Apple interface. 

새로운 카플레이는 자동차의 계기판, 라디오, 온도 조절 장치 등을 애플 인터페이스로 대체할 수 있다.

 

 

The new interface is also fully customizable, letting users personalize the look of their instrument clusters, the screens in their cars, and widgets for weather, calendar appointments, trip data, time zones, music and smart-home appliances.

이 새로운 인터페이스는 또한 완전히 사용자 정의 가능하며, 사용자들이 계기판의 모양, 자동차의 화면, 날씨, 달력 약속, 여행 데이터, 시간대, 음악 및 스마트 가전제품에 대한 위젯을 개인화할 수 있다.

 

 

It also looks more like an entirely new operating system than just a next-generation version of CarPlay.

그것은 또한 단순한 차세대 카플레이 버전이라기 보다는 완전히 새로운 운영체제처럼 보인다.

 

 

Why would Apple bring this interface to third-party cars if it’s planning its own vehicle with the same approach? 

애플이 동일한 접근 방식으로 자체 차량을 계획하고 있다면 왜 이 인터페이스를 타사 자동차에 도입해야 할까요?

 

 

The easy answer is that Apple wants to show consumers its car chops. You like what you see here? Then you’re going to love the Apple car. 

쉬운 대답은 애플이 소비자들에게 그들의 자동차를 보여주고 싶어 한다는 것이다. 여기 보이는 게 마음에 드십니까? 그러면 애플 자동차를 좋아하게 될 것이다.

 

 

It also helps the company learn about the auto industry and gather the necessary data to help build its own ride.

그것은 또한 그 회사가 자동차 산업에 대해 배우고 자체 놀이기구를 만드는 것을 돕기 위해 필요한 데이터를 수집하는 것을 돕는다.

 

 

If a consumer loves the in-car interface powered by the iPhone, that’s another check box that will keep the customer from switching to Android.

소비자가 아이폰으로 구동되는 차내 인터페이스를 좋아한다면, 그것은 고객이 안드로이드로 전환하지 못하도록 하는 또 다른 확인란이다.

 

 

If the next version of CarPlay becomes popular enough, perhaps Apple could create a version that is built completely into vehicles and doesn’t require an iPhone.

만약 다음 버전의 카플레이가 충분히 인기가 있다면, 아마도 애플은 차량에 완전히 내장되어 있고 아이폰을 필요로 하지 않는 버전을 만들 수 있을 것이다.

 

 

The latest I’ve gathered is that Apple is negotiating supply-chain deals for car parts and overall manufacturing.

내가 최근에 수집한 것은 애플이 자동차 부품과 전반적인 제조를 위한 공급망 거래를 협상하고 있다는 것이다.

 

 

Though people familiar with the project doubt Apple will meet its goal of shipping a fully autonomous car around 2025, the company is still aiming to announce a vehicle as early as then.

이 프로젝트에 정통한 사람들은 애플이 2025년경 완전 자율 자동차를 출하한다는 목표를 달성할 수 있을지 의심하지만, 애플은 여전히 그 때쯤 자동차를 발표할 것을 목표로 하고 있다.

 

 

Even without self-driving capabilities, a well-designed Apple car with all of the iPhone’s bells and whistles could quickly become a serious challenger to Tesla Inc.

자율 주행 기능이 없어도 iPhone의 모든 기능을 갖춘 잘 설계된 Apple 자동차는 Tesla Inc.에 심각한 도전자가 될 수 있습니다.


항상 글 읽어주셔서 감사합니다. (꾸벅)

 

 

 

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