본문 바로가기
씸플 소식

아마존(AMZN), 영국 반독점 감시단체, 시장 관행에 대해 조사

by 욱이. 2022. 7. 8.
728x90
반응형

 

안녕하세요?

Stock Simple, 씸플입니다.

아마존(AMZN), 영국 반독점 감시단체, 시장 관행에 대해 조사 , 씸플소식 입니다.


CNBC

[아마존(AMZN), 영국 반독점 감시단체, 시장 관행에 대해 조사]


⭐핵심요약⭐

The U.K.’s Competition and Markets Authority said it is probing Amazon over practices affecting sellers on its domestic marketplace that “may be anti-competitive and could result in a worse deal for customers.”
영국 경쟁시장청은 아마존이 국내 시장에서 판매자에게 영향을 미치는 관행에 대해 "반경쟁적일 수 있고 고객에게 더 나쁜 거래를 초래할 수 있다"고 조사 중이라고 밝혔다.


Amazon said it will “work closely” with the CMA during the probe.
아마존은 조사 기간 동안 CMA와 긴밀히 협력할 것이라고 말했다.

 


The CMA is investigating three areas including how Amazon collects and uses third-party seller data and whether this gives Amazon an unfair advantage when it comes to the decisions it makes with its retail business.

CMA는 아마존이 제3자 판매자 데이터를 어떻게 수집하고 사용하는지, 이것이 아마존이 소매업과 함께 내리는 결정에 있어 부당한 이득을 주는지 등 3가지 분야를 조사하고 있다.


😎자료내용😎

The U.K.’s antitrust regulator on Wednesday said it is investigating Amazon over whether the U.S. e-commerce giant is hurting competition by giving an unfair advantage to its own retail business and sellers that use its services over third-party merchants on its marketplace.
영국 반독점규제당국은 아마존이 자사 소매업과 자사 서비스를 이용하는 판매업자에게 불공정한 이익을 줘 경쟁을 저해하고 있는지 여부를 조사 중이라고 19일 밝혔다.


Britain’s Competition and Markets Authority said it was probing Amazon over practices affecting sellers on its U.K. marketplace that “may be anti-competitive and could result in a worse deal for customers.”
영국 경쟁시장청은 아마존이 영국 시장에서 판매자들에게 영향을 미치는 관행에 대해 "반경쟁적이고 고객들에게 더 나쁜 거래를 초래할 수 있다"고 조사 중이라고 밝혔다.

 


Amazon sells products via the marketplace through its own retail business. But it also allows third-party merchants to sell items too. Amazon provides services to these sellers such as help with logistics or matching merchants to customers.

아마존은 자체 소매 사업을 통해 시장을 통해 제품을 판매한다. 그러나 제3의 상인들도 물건을 팔 수 있게 한다. 아마존은 이러한 판매자들에게 물류 도움을 주거나 상인을 고객에게 매칭하는 등의 서비스를 제공한다.

 

 

The CMA’s investigation will focus on three main areas.

CMA의 조사는 세 가지 주요 분야에 초점을 맞출 것이다.

 

 

The first is how Amazon collects and uses third-party seller data and whether this gives Amazon an unfair advantage when it comes to the decisions it makes with its retail business.

첫 번째는 아마존이 제3자 판매자 데이터를 어떻게 수집하고 사용하는지, 그리고 이것이 아마존이 소매업과 함께 내리는 결정에 있어서 부당한 이점을 주는지 여부다.

 

 

The second is in relation to the so-called “Buy Box,” an area on Amazon’s product pages that gives customers a one-click option to “Buy Now” or “Add to Basket.” 

두 번째는 아마존 제품 페이지에 있는 이른바 '구매 상자'와 관련된 것으로, 고객들에게 원클릭으로 '지금 구매' 또는 '바스켓에 추가' 옵션을 제공한다. 

 

 

The CMA will be looking at how Amazon sets the criteria for suppliers to be the preferred or first choice in the “Buy Box”.
CMA는 아마존이 "구매 상자"에서 공급업체의 기준을 우선 또는 우선 선택으로 설정하는 방법을 살펴볼 것이다.


Finally, the British authority will be looking at how Amazon sets the eligibility criteria for selling under the Prime label. 

마지막으로, 영국 당국은 아마존이 프라임 상표로 판매 자격 기준을 어떻게 정하는지 살펴볼 것이다. 

 

 

Prime is Amazon’s paid-for subscription program that gives customers fast delivery and access to other products.
프라임(Prime)은 아마존의 유료 구독 프로그램으로, 고객에게 빠른 배송과 다른 제품에 대한 접근을 제공한다.

 


“Thousands of UK businesses use Amazon to sell their products and it is important they are able to operate in a competitive market.

"수천 개의 영국 기업들이 그들의 제품을 팔기 위해 아마존을 이용하고 있으며, 그들이 경쟁적인 시장에서 영업할 수 있는 것이 중요하다. 

 

 

Any loss of competition is a loss to consumers and could lead to them paying more for products, being offered lower quality items or having less choice,” Sarah Cardell, general counsel at the CMA, said in a statement.
경쟁의 패배는 소비자들에게 손실이며 그들이 더 많은 돈을 지불하고, 더 낮은 품질의 제품을 제공받거나, 더 적은 선택권을 갖게 할 수 있습니다,"라고 CMA의 일반 변호사인 사라 카델은 성명서에서 말했다.

 


The CMA said it has not reached any conclusions yet as to whether or not competition law has been infringed.
CMA는 경쟁법 위반 여부에 대해 아직 어떤 결론도 내리지 않았다고 말했다.

 


Amazon said it will “work closely” with the CMA during the probe.
아마존은 조사 기간 동안 CMA와 긴밀히 협력할 것이라고 말했다.

 


“We will work closely with the CMA during their investigation, although we believe we’ve always worked hard to help small businesses selling on Amazon to succeed, which is in both their and our best interests,” a spokesperson told CNBC.
대변인은 CNBC에 "아마존에서 판매하는 소기업들이 성공할 수 있도록 돕기 위해 항상 노력해왔지만 CMA와 긴밀히 협력할 것"이라고 말했다.

 


The spokesperson said more than 50% of all products sold on Amazon are from small businesses and sales from its merchant partners “continue to grow faster than Amazon’s retail sales.”
대변인은 아마존에서 판매되는 모든 제품의 50% 이상이 소기업 제품이며, 가맹점 파트너들의 매출은 "아마존의 소매 매출보다 빠른 성장을 지속하고 있다"고 말했다.

 


The U.K. watchdog’s probe follows a similar ongoing investigation by the European Commission, the European Union’s executive arm.

영국 감시단의 조사는 유럽연합 집행기관인 유럽위원회의 유사한 진행중인 조사를 뒤따르고 있다.


항상 글 읽어주셔서 감사합니다. (꾸벅)

 

 

 

728x90
반응형

댓글