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씸플 소식

메타(META), 비틀거리는 광고사업, 빅테크 실적기간의 중심

by 욱이. 2022. 7. 25.
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안녕하세요?

Stock Simple, 씸플입니다.

메타(META), 비틀거리는 광고사업, 빅테크 실적기간의 중심 , 씸플소식 입니다.


CNBC

[페이스북의 비틀거리는 광고 사업은 빅테크 수익 주간의 중심에 있다.]


⭐핵심요약⭐

Facebook parent Meta will report second-quarter earnings on Wednesday, sandwiched in between the other Big Tech companies on Tuesday and Thursday.
페이스북의 모기업인 메타는 화요일과 목요일 다른 빅테크 회사들 사이에 끼어있는 2분기 실적을 수요일에 보고할 것이다.



Facebook's online ad business has been hurt by Apple's iOS update and a weakening economy.
페이스북의 온라인 광고 사업은 애플의 iOS 업데이트와 약화된 경제로 인해 타격을 입었다.



Snap reported disappointing earnings last week, raising concern about what's in store for Meta.

스냅은 지난주 실망스러운 실적을 발표하면서 메타에 어떤 일이 닥칠지 우려했다.


🚀자료내용🚀

It’s earnings palooza week for Big Tech, with the four most valuable U.S. companies plus Meta all reporting quarterly results.
미국에서 가장 가치 있는 4개 기업과 Meta 모두가 분기별 결과를 보고하는 Big Tech의 실적 호조 주간입니다.


Alphabet and Microsoft kick off the action on Tuesday, with Apple and Amazon wrapping things up on Thursday. Sandwiched in between them is Meta on Wednesday.

Alphabet 과 Microsoft 는 화요일에 발표를 시작하고 Apple 과 Amazon 은 목요일에 발표를 마무리합니다. 그 사이에 끼는 것은 수요일의 메타입니다.

 

 

Investors in all five names are hurting this year as surging inflation, rising interest rates and fears of recession have hammered the tech sector.

올해 치솟는 인플레이션과 금리 인상, 경기침체에 대한 공포가 기술부문을 강타하면서 다섯 명의 투자자들 모두 피해를 보고 있다. 

 

 

Within the mega-cap group, Meta has suffered the most, losing half its value as Facebook’s struggling ad business has yet to show signs of a rebound.
메가캡 그룹 내에서는 어려움을 겪고 있는 페이스북의 광고 사업이 아직 반등 기미를 보이지 않으면서 메타가 절반의 가치를 잃는 등 가장 큰 피해를 봤다.


When Meta reports second-quarter numbers, Wall Street will be looking closely for indications that growth is poised to return.

메타가 2분기 수치를 발표하면 월가는 성장이 회복될 준비가 되어 있다는 징후를 유심히 살펴볼 것이다. 

 

 

It also needs to see improved trends when it comes to users, who have fled the company’s apps in recent quarters in favor of rivals like TikTok.

또한 최근 몇 분기 동안 틱톡과 같은 경쟁업체를 선호하며 회사의 앱을 도피한 사용자들에 대해서도 개선된 추세를 볼 필요가 있다.

 

 

Facebook is expected to show its first year-over-year revenue drop ever for the second quarter, and analysts are projecting mild acceleration in the third quarter with mid-single-digit growth.

페이스북은 2분기 사상 처음으로 전년 대비 매출 감소를 보일 것으로 예상되며, 분석가들은 3분기에 한 자릿수 중반의 성장으로 완만한 가속을 예상하고 있습니다.

 

 

Snap blamed a difficult economy and Apple’s iOS privacy change as significant hurdles, alongside competition from TikTok and others.

스냅은 어려운 경제와 애플의 iOS 프라이버시 변화가 틱톡 등과의 경쟁과 함께 중요한 장애물로 지목했다.

 

 

Like Snap, Facebook has been hit hard by Apple’s iOS update, which makes it difficult for advertisers to target users. Much of Facebook’s value to marketers is targeting capabilities and the ability to track users across multiple third-party sites.

스냅처럼 페이스북은 광고주가 사용자를 공략하기 어렵게 만드는 애플의 iOS 업데이트로 큰 타격을 받았다. 페이스북이 마케터들에게 제공하는 가치의 상당 부분은 여러 타사 사이트에서 사용자를 추적하는 능력과 기능을 목표로 한다.

 

 

With the stock’s 50% drop this year, Meta’s market cap has sunk below $500 billion, making the company worth less than Tesla, Berkshire Hathaway and UnitedHealth, in addition to its Big Tech peers.

올해 주가가 50% 하락하면서 메타의 시가총액은 5000억 달러 아래로 내려앉아 빅테크 동종업계뿐 아니라 테슬라, 버크셔 해서웨이, 유나이티드헬스에도 못 미치는 가치를 갖게 됐다.

CNBC - 빅테크 2022년

Amazon has fallen 27% in 2022, while Alphabet has dropped 25%, Microsoft is down 23% and Apple has slid 13%.
아마존은 2022년 27% 하락했고 알파벳은 25%, 마이크로소프트는 23%, 애플은 13% 하락했다.

 


The last time Meta reported results, revenue fell shy of estimates. CEO Mark Zuckerberg said some of the challenges were due to the iOS change as well as “broader macro trends, like the softness in e-commerce after the acceleration we saw during the pandemic.”
Meta가 마지막으로 결과를 보고했을 때 수익은 예상치를 밑돌았다. 마크 저커버그 CEO는 "대유행 기간 동안 우리가 본 가속 이후 전자 상거래의 부드러움과 같은 더 넓은 거시적 경향"뿐만 아니라 iOS의 변화 때문에 난제 중 일부가 발생했다고 말했다.

 


The rise of TikTok poses a growing threat to Facebook and Snap, because the popular short video app is reeling in the lucrative market of teenagers and young adults.
틱톡의 부상은 페이스북과 스냅에 점점 더 큰 위협이 되고 있는데, 그 인기 있는 짧은 비디오 앱이 10대와 젊은이들의 수익성이 좋은 시장에서 휘청거리고 있기 때문이다.

 


Meanwhile, Meta continues to spend billions of dollars creating the metaverse, a digital world that people can access with virtual reality and augmented reality glasses.

한편, 메타는 사람들이 가상 현실과 증강 현실 안경을 통해 접근할 수 있는 디지털 세계인 메타버스를 만들기 위해 수십억 달러를 계속 쓰고 있다.


자료출처 : https://www.cnbc.com/2022/07/25/-facebooks-stumbling-ad-business-at-the-center-of-big-tech-earnings-.html

 

항상 글 읽어주셔서 감사합니다. (꾸벅)

 

 

 

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