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씸플 소식

타겟(TGT) 가이던스 하향에 대해 알아보자

by 욱이. 2022. 6. 8.
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안녕하세요?

Stock Simple, 씸플입니다.

타겟(TGT) 가이던스 하향에 대해 알아보는 , 씸플소식 입니다.

 

타겟(TGT) 가이던스 하향

 


[타겟(TGT) 가이던스 하향 관련 기사]

CNBC

타겟(TGT)이 원치 않는 재고를 없애기 위해 공격적인 조치를 취한다.

그로 인해 단기적인 이익에 타격을 입을 것이다.

 

 

[Key Point]

Target said it will take a short-term hit to profits as it cancels orders and marks down unwanted merchandise.

Target은 주문을 취소하고 원치 않는 상품을 표시하기 때문에 단기적으로 수익에 타격을 줄 것이라고 말했다.

 

CEO Brian Cornell said the big-box retailer wants to clear room for the merchandise including groceries and back-to-school supplies.

브라이언 코넬 CEO는 이 대형 소매업체는 식료품과 학용품 등을 포함한 상품들을 위한 공간을 확보하기를 원한다고 말했다.

 

Target anticipates its operating margin rate for the second quarter will be around 2%. That’s lower than the outlook it gave less than three weeks ago.

2분기 영업이익률은 2% 안팎이 될 것으로 전망하고 있다. 이는 3주 전 전망보다 낮은 수치다.

 

The company also reiterated its forecast for sales growth and said margins will look healthier in the back half of the year.

동사는 또 매출증가 전망을 재차 강조하며 하반기에는 마진이 더 좋아질 것이라고 말했다.

 

 

[브라이언 코넬 CEO]

“We thought it was prudent for us to be decisive, act quickly, get out in front of this, address and optimize our inventory in the second quarter — take those actions necessary to remove the excess inventory and set ourselves up to continue to be guest relevant with our assortment,”

"우리는 우리가 결단력 있고, 신속하게 행동하며, 이 문제에 대처하고, 2/4분기에 재고를 최적화하고, 초과 재고를 제거하고, 우리의 구색을 맞추기 위해 필요한 조치를 취하는 것이 현명하다고 생각했습니다."


[타겟(TGT) 투자 보도 자료]

investors.target

타겟(TGT) 재고 최적화에 중점을 둔 업데이트된 2022년 계획 발표

 

 

The Company is planning several actions in the second quarter, including additional markdowns, removing excess inventory and canceling orders.

회사는 2분기에 추가 가격 인하, 과잉 재고 제거, 주문 취소 등 몇 가지 조치를 계획하고 있습니다.

 

Additionally, the Company is further accelerating work that's already in flight, including rapid revisions to sales forecasts, promotional plans and cost expectations by category.

또한 당사는 판매 예측, 판촉 계획 및 카테고리별 비용 예상에 대한 신속한 수정 등 이미 진행 중인 작업에 더욱 박차를 가하고 있습니다.

 

Specifically, the Company is planning for continued strength in frequency categories like Food & Beverage, Household Essentials and Beauty, and is planning more conservatively in discretionary categories like Home, where trends have changed rapidly since the beginning of the year.

구체적으로는 식음료, 생활필수품, 뷰티 등 주파수 카테고리에서 강세를 지속할 계획이며, 연초부터 트렌드가 급변한 홈 등 재량 카테고리에서 보다 보수적으로 강세를 보일 계획이다.

 

The Company is also pursuing aggressive options to control costs, including ongoing work with vendors to help offset inflationary pressures, driving continued operating efficiencies, and reducing costs while preserving a strong guest experience.

당사는 또한 인플레이션 압력을 상쇄하기 위해 공급업체와의 지속적인 작업, 지속적인 운영 효율성 향상, 강력한 게스트 환경을 보존하면서 비용 절감을 포함한 비용 관리를 위한 공격적인 옵션을 추구하고 있습니다.

 

Since we reported our first quarter results, we have continued to monitor external conditions and have determined the necessary actions to remain nimble in the current environment.

1분기 실적을 보고한 이후 외부 상황을 지속적으로 모니터링하고 현재 환경에서 민첩성을 유지하기 위해 필요한 조치를 취하기로 결정했습니다.

 

While these decisions will result in additional costs in the second quarter, we're confident this rapid response will pay off for our business and our shareholders over time, resulting in improved profitability in the second half of the year and beyond.

이러한 결정으로 인해 2분기에 추가 비용이 발생하지만, 이러한 신속한 대응이 시간이 지남에 따라 비즈니스 및 주주들에게 성과를 거두어 하반기 및 그 이후 수익성을 개선할 수 있을 것으로 확신합니다.

 

In light of the decisions announced today, and based on the Company's current expectations for the economy and consumer environment, Target now expects its second-quarter operating margin rate will be in a range around 2%.

오늘 발표된 결정에 비추어 볼 때, 그리고 경제와 소비자 환경에 대한 회사의 현재 예상에 따르면, Target은 2분기 영업 마진율이 약 2%가 될 것으로 예상하고 있습니다.

 

For the back half of the year, Target now expects an operating margin rate in a range around 6%, a rate that would exceed the Company's average Fall season performance in the years leading up to the pandemic.

Target은 올해 하반기 동안 약 6%의 영업 마진율을 예상하고 있습니다. 이는 팬데믹으로 이어지는 몇 년 동안 회사의 가을 시즌 평균 실적을 상회할 것입니다.

 

The company continues to expect full-year revenue growth in the low- to mid-single digit range, and expects to maintain or gain market share in 2022.

그 회사는 한 자릿수 중저위권의 연간 매출 성장을 지속하고 있으며, 2022년에도 시장 점유율을 유지하거나 획득할 것으로 예상하고 있다.


[핵심요약]

- 코로나로 인해 인기있었던 상품 등 원치 않는 재고 정리를 시작

- 가격인하, 1+1등 다양한 방법으로 재고정리로 인하여 매출, EPS(영업이익률)에 타격

- 전에 영업이익률 5.3% 예상하였지만 현재 재고정리로 인하여 2% 예상됨

- 하반기에는 마진이 약 6%로 회복될 것


항상 글 읽어주셔서 감사합니다. (꾸벅)

 

 

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